Tove Styrke Bloggen

Still crazy after all these years

En jukebox till Tove Styrke

Ett fruktansvärt oväsen fick mig att sätta glöggen i halsen. Det lät som om Nationella Insatsstyrkan stormade in genom skorstenen. Hade det månne uppstått ett rykte på Flashback att jag stalkade Tove Styrke? Men det var inga snubbar med rånarluvor och automatvapen. Det var inte ens Claes af Geijerstam. Det var bara Tomten i egen hög person. Med tanke på att det är den 24 december idag borde jag nästan ha förstått det.  Han hade med sig en enorm apparat, det var den som bullrat så mycket i skorstenen.

– Är det här Lustigkullavägen 47 i Umeå?
-Nej, då har du kommit helt fel.
-Nedrans också. Då måste jag bära upp det där åbäket genom hela dj-vla skorstenen igen. Och jag som har lågt räknat två miljarder adresser till att hinna med idag.
-Vad är det? Är det ett blandband?
-Nej.
-Är det en spellista?
-Nej.
-Är det en radiokanal?
-Nej.
-Vad tusiken är det då?
-Det är en jukebox.
-En jukebox? En såndär apparat laddad med en massa plattor? Med artister som man diggar?
-Helt rätt uppfattat.
-Ja, då får du lite styrketräning när du bär upp den igen.
-Styrke? Det är Tove Styrke som ska ha den, står det på lappen här.
-Nu hade du tur. Då ska jag se till att Tove Styrke får den. Express via cyberrymden.
-Verkligen? Skönt, då drar jag. Mycket att göra ikväll om man säger så.
-Inga problem. Ja, god jul då.
-God jul.

Och här finns Tove Styrkes jukebox.

Till senaste inlägget

24 december 2009 - Posted by | Tove Styrke | , ,

6 kommentarer »

  1. Tack! 🙂 Jukeboxen är gjord som ”Get your Jango Jukebox” på första sidan när man loggat in. Kallas även ”embed music”. Det blir som en spellista, men man väljer artister och inte låtar.

    I radiokanalerna tror jag inte man kan stänga av recommended, bara genom ”rate” säga vad man vill höra eller inte höra i fortsättningen. Därför har jag gjort några jukeboxar med olika stilar. Det bästa är att posta varje jukebox till sig själv, så får man länken sparad i mejlen.

    Kommentar av Roger Krook | 27 december 2009 | Svara

  2. Ursäkta om jag går off topic, men du verkar ju förstå Jango.. Försöker sätta ihop min egna spellista men jag det spelas massa andra låtar från artister jag inte vill ha! Går det att stänga av den recommendated funktionen?

    f.ö. grym spellista du hade gjort!

    Kommentar av Rasmus | 27 december 2009 | Svara

  3. Såg i tidningen att på söndag 27/12 ska det vara ett program om Idol 2009 de magiska ögonblicken från årets idol klockan 20:00-21:00 vet inte om Tove kommer att vara med men det kan vara mycket möjligt igenom att Tove gjorde mycke som var bra. Kan vara bra att veta tänkte jag för dig som har ordnat med Tove styrke bloggen måste säga att du har gjort en jätte fin blogg kollar den varje dag. Så tack för att du ville starta denna blogg. Du kanske kan skriva ner att det ska va Idol 2009 magiska ögonblicken på söndag 27/12 här på bloggen så att man inte missar det men som sagt jag kan inte säga till 100% att Tove är med men jag blir inte förvånad med tanke på hur bra hon är.
    Ha en fortsatt trevlig jul och lycka till med din blogg.

    Kommentar av martina | 25 december 2009 | Svara

    • Tack så mycket, det var väldigt snällt sagt! 🙂 Och självklart ska jag tipsa om teveprogrammet i nästa inlägg.

      Kommentar av Roger Krook | 25 december 2009 | Svara

  4. är det tove själv som har gjort den?

    Kommentar av Julia | 25 december 2009 | Svara

    • Nej, det är jag som har gjort den, men det vore förstås mycket roligare om det var Tove själv. 🙂 Först tog jag artisterna som Tove har sagt att hon gillar. Sedan Bowie och Killers pga Toves oväntade låtval i Idol. Tove har sagt att hon gillar jazz, så jag lade in tre jazzsångerskor som påminner om Tove i Mack the knife. Amanda, Kent och några till har lagt upp spellistor på Spotify och det vore kul om Tove också gjorde det, så man fick veta exakt vilka låtar hon gillar mest just nu!

      Kommentar av Roger Krook | 25 december 2009 | Svara


Skriv en kommentar

