Tove Styrke Bloggen

Still crazy after all these years

Tove Styrke i några udda klipp



Många har sett Tove Styrkes mest kända nummer från Idol på webbteve eller Yuoutube. Det finns några mindre kända klipp med intervjuer och annat. Sådana klipp visar andra, både proffsiga och lekfulla, sidor av Tove. Själv tycker jag det är särskilt kul att se hur rutinerat Miss Styrke kan hantera svåra, konstiga och pinsamma frågor.

Att hantera media kan vara lite knepigt. Jag har tidigare skrivit om missen när Dolph Lundgren ”glömde svenskan”. En annan klassisk miss är när The Beatles var i USA och John Lennon sade att gruppen var populärare än Jesus. Det tyckte inte amerikanerna var ett dugg roligt. Men Tove Styrke är en MISS som kommer att få många HITS!

Tove säger sitt om Idoljuryn

Frågor om långkalsonger mm

Lågbudget födelsedag

Tove ger intervju och skriver autografer samtidigt (Och vem är Kim Wilde egentligen?)

Om att vara i extas

Om att bli sågad + små, hängivna fans

Expressentv: saker och ting ändras

And now for something completely different: Dagens look-alike Alessandra Ambrosio, supermodell.

Till det senaste inlägget

30 december 2009 - Posted by | Tove Styrke | ,

6 kommentarer »

  1. Först vill jag säga att du gör en jätte fin blogg om Tove styrke den är så rolig att läsa.
    Sen vill jag bara önska dig och alla som läser i bloggen ett gott nytt år 2010.
    Jag hoppas du fortsätter att blogga i den här bloggen.
    Sen får vi hoppas på att det kommer någon skiva med Tove snart men den skivan är säkert värd att vänta på hoppas att hon får ett skivkontrakt men det tror jag ialf att hon får vad tror du?
    Hoppas du hade en trevlig jul.
    Ha det så bra och tack för att du startade bloggen jätte kul att läsa.

    Kommentar av martina | 30 december 2009 | Svara

    • Tack!🙂 Jag är ganska säker på att Tove får ett skivkontrakt och att det kommer en skiva snart. Och Gott Nytt År!

      Kommentar av Roger Krook | 30 december 2009 | Svara

  2. Det är lite ovanligt att se någon så ung och mediaovan utstråla sådan självsäkerhet i intervjuer och på scenen. Jag tror inte jag sett en enda sekund av osäkerhet någonstans. Eftertanke innan hon svarar ibland förstås, men aldrig den där osäkerheten innan svaret ”för att säga rätt saker”. Hon svarar med övertygelse, lite Obama över det. En ledaregenskap kanske. Andra egenskaper som är ovanliga, helst för en ung person, men som jag tycker hon har på nåt sätt, är vishet och fromhet.

    Kommentar av Tomas | 30 december 2009 | Svara

    • Kanske finns en del av Toves magi här? Hon kan svara på de underligaste saker utan att verka osäker, generad eller förbannad. I kombination med förbluffande stor begåvning och att hon framstår som en både smart och varmhjärtad person, så förtrollar hon folk. Precis som Amanda är hon på ett sätt en person fullt normala vuxna kan bli otroligt imponerade av, på ett nästan vördnadsfullt sätt. Ja, man kanske kan tala om ledaregenskaper? Och samtidigt är Tove en ”liten gosegumma”! Magiskt!

      Kommentar av Roger Krook | 30 december 2009 | Svara

  3. Jag vet att frågan var ställd till alla som åkt ut, men jag tycker det inte riktigt passade att ställa frågan ”vem i juryn skulel di vilja ligga med?” till en 17 åring. Jag vet inte, jag tycker inte jag är en ”prude”, men ändp. Bara jag som tycker det?? Speciellet opassande är det eftersom alla i juryn måste vara runt 40 och över. Jag vet att jag tänkte när jag såg klippet att jag var glad att hon inte svarade på just det där, hehe

    Kommentar av Sanna | 30 december 2009 | Svara

    • Håller med! Att en nybliven 17-åring ska säga i teve vem av tre 40-åringar hon vill ligga med är ju klart dålig journalistik. Just därför gillar jag att Tove undviker frågan så elegant.

      Kommentar av Roger Krook | 30 december 2009 | Svara


Skriv en kommentar

