Tove Styrke Bloggen

Still crazy after all these years

Tove Styrke ger ut ny singel – NOT

Som det redan har stått i den här bloggens kommentarer: Cdon säljer den kommande singel Higher med Tove Styrke för 35 kr och Ginza säljer den för 29 kr.

Det här har förstås diskuterats livligt här på bloggen ikväll. Nu verkar det som om singeln funnits till salu tidigare på andra ställen och tagits bort. Då är det troligen fel även på Cdon och Ginza. Och visst verkar det märkligt att ettan och trean ger ut vinnarlåten.

Måndag: Idag verkar det helt klart att det rör sig om misstag eller tekniska fel. Tove Styrke kommer INTE att ge ut Higher.

Till senaste inlägget

03 januari 2010 - Posted by | Tove Styrke | , ,

26 kommentarer »

  1. Det kan dröja ett tag innan vi får veta om Tove har skivkontrakt. Jag såg att Sony gick ut med pressreleasen om Johan Palms skivkontrakt den 31 januari. Att dom gick ut redan 2 januari om Amandas kontrakt kanske berodde på att dom snabbat på för att hon skulle uruppföra singeln på grammisgalan redan den 9 januari.

    Kommentar av Tomas | 05 januari 2010 | Svara

    • Men självklart är det ju nåt på gång, vad nu ”fina planer” innebär. Lite underligt förresten, bland topp-9 i Idol är det bara Tove som det är helt tyst kring. Dom andra bloggar på olika ställen eller har egna hemsidor. Det var till och med så att AB:s idolbloggare skrev under finalen att han pratade med idoler backstage, men inte Tove, hon gav inte några intervjuer!

      Kommentar av Tomas | 05 januari 2010 | Svara

      • Ja, det är ju lite märklige. Nått hemligt är ju på gång, hehe

        Kommentar av Sanna | 05 januari 2010 | Svara

      • Det är förmodligen inte en tillfällighet att det varit så tyst om Tove. Det skulle inte förvåna mig om Sony Music lägger till någon form av sekretessklausuler i kontrakten att ingenting får avslöjas före ett visst datum, för att vinnarens skiva ska sälja så bra som möjligt utan att någon annan ska få uppmärksamhet.

        Om så är fallet, så borde rimligen den sekretessen snart gå ut, för nu när julhandeln är över så bör det ju bli betydligt färre som köper Eriks vinnarskiva. Man behöver ju inte vara ett geni för att lista ut att det säkerligen säljs fler CD-skivor inför jul än resten av året; i synnerhet vid sådana här ”massproducerade” skivor som Idol-vinnarens skiva där det inte finns med nyproducerat material.

        Att det dröjde så pass länge innan Sony Music offentliggjorde skivkontraktet med Johan Palm kan ju likaväl ha berott på att Sony inte hade bestämt sig förrän strax före det vem de skulle erbjuda skivkontrakt. De brukar nämligen oftast bara ge skivkontrakt åt en Idol-deltagare varje år utöver vinnaren, och 2008 är det väl tänkbart att de behövde lite betänketid vem de skulle satsa på och därför utnyttjade tiden innan deras optionsrätt gick ut. Trots allt var det väl ingen i 2008 års Idol som var riktigt lika populär eller stack ut lika mycket som Tove gjorde, så att beslutet då bör ha varit svårare än nu.

        Kommentar av Daniel Hofverberg | 06 januari 2010 | Svara

  2. Men hur har de kunnat göra ett sånt fel? Någon måste ju ha lagt ut den från första början, ananrs skulle det ju inte stå tove styrke-higher?

    Kommentar av Julia Lundh | 04 januari 2010 | Svara

    • De lade väl ut alla tre singlar först, fråga mig inte varför.

      Kommentar av Rasmus | 04 januari 2010 | Svara

    • Förmodligen skickade Sony Music ut information med artikelnummer och sådant för alla tre versioner av vinnarsingeln innan semifinalen, för att det annars inte skulle finnas tid att ordna allt det administrativa efter finalen. Sen har de med största säkerhet skickat ut rättelser till affärerna efter finalen om de två titlar som inte kommer att ges ut, vilket CDON och Ginza förmodligen inte har uppmärksammat.

      Kommentar av Daniel Hofverberg | 04 januari 2010 | Svara

  3. Nu har jag tagit reda på om just detta med Tove och singeln higher och hon kommer inte att SLÄPPa den.
    Det skulle rättas till det var att dom var för snabba på cdon.se ginza.se

    Kommentar av martina | 04 januari 2010 | Svara

    • Tack, jag ska skriva det i inlägget.

      Kommentar av Roger Krook | 04 januari 2010 | Svara

  4. Är det någon mer än jag som är förvirrad av detta? Inte kan väl Tove släppa vinnarlåten? tillhör inte den Erik?
    Men det skulle vara jätteroligt om det är sant. skulle självklart köpa den🙂

    Kommentar av Dino | 04 januari 2010 | Svara

  5. Fick just ett mail från Ginza igen och jag trodde dom skulle säga att den inte finns, men nej, ett till beställningsbevis

    Kommentar av Sanna | 04 januari 2010 | Svara

  6. Jag fick ett helt vanligt beställningsbevis på mailen när jag beställde den så jag tycker att om den inte finns och aldrig kommer att finnas, så borde dom ju säga det. Så hoppet är inte helt ute, hehe

    Kommentar av Sanna | 04 januari 2010 | Svara

  7. Jag har också sett CDONs skiva (som ännu inte är bokningsbar), men vi kan nog vara 99% säker på att det är felaktigt. Förmodligen lade de till den singeln preliminärt när det var tre personer kvar i tävlingen, och har sedan missat att ta bort just hennes. Ursprungligen fanns nämligen singel med ”Higher” med Calle också med på CDON, som senare togs bort. På Megastore.se fanns det länge med singel med Tove på ”Higher”, men de tog bort den helt och hållet för ett par veckor sedan.

    Så tyvärr lär vi inte få höra Toves version av ”Higher”, vilket är tråkigt då jag är övertygad om att låten passar henne bättre än bäde Erik och Calle.

    Kommentar av Daniel Hofverberg | 03 januari 2010 | Svara

    • Awww, nu gjorde du mig besviken, hahahahah. Jag som redan bokat och allt, hehe

      Kommentar av Sanna | 04 januari 2010 | Svara

    • Det här med borttagna singlar var nya fakta! Så då verkar det ju vara ett misstag.

      Kommentar av Roger Krook | 04 januari 2010 | Svara

  8. Va?! Gud, vad roligt! Men jag tycker allt att det är lite märkligt eftersom det nu är Eriks låt. Såhär har dom aldrig gjort förut. Så konstigt. Som ni märker så är jag rätt exalterad över det här, hahahaha

    Kommentar av Sanna | 03 januari 2010 | Svara

  9. Omslagsbilden finns i Toves idolblogg, den 24/11, om dom inte tagit någon ny bild förstås.

    Kommentar av Tomas | 03 januari 2010 | Svara

    • Och där står att de tog FYRA omslagsbilder. Då måste de fyra sista ha gjort varsin version.

      Kommentar av Roger Krook | 03 januari 2010 | Svara

  10. Roligt om man får chansen att höra vinnarlåten av henne!
    Kommer köpa singeln helt klart iallafall!!!!

    Kommentar av Cissi | 03 januari 2010 | Svara

  11. Det som sätter igång min fantasi är att Amanda släppte nyheten om skivkontrakt måndagen efter nyår…

    Kommentar av Roger Krook | 03 januari 2010 | Svara

    • Fick ett mail nu dom ringer till mig ca 08:30 och då kan dom ge mig svar mycket bättre stog det i mailet så jag skriver hur det blev för svar när jag kommer hem sen
      ha en trevlig dag

      Kommentar av martina | 04 januari 2010 | Svara

  12. Ja, det är lite underligt. Tove kan ju inte göra den sämre än Erik, det blir ju en dålig start på karriären. Om hon gör den bättre så sänker dom ju Erik i stället.
    Men den kanske är så pass annorlunda så det funkar. Hon sade så här i idolchatten när hon åkt ut: ”Jag älskade att spela in vinnarlåten! Jag kännde verkligen att jag lyckades få till en egen touch på den. Det känns lite trist att ingen får höra resultatet…”
    http://www.tv4.se/1.1377987/2009/12/06/tove_det_har_ar_bara_borjan

    Kommentar av Tomas | 03 januari 2010 | Svara

  13. Jag hoppas att det stämmer men jag har skickat ett litet mail och frågat så om du vill så kan jag säga till så fort jag har fått svar om detta.
    Säg bara till jag är lika nyfiken som dig och alla andra Tove fans.
    Ha en bra vecka och tack för en fin blogg
    jag har säkert skrivit det förut men jag blir glad av att läsa den här bloggen.

    Kommentar av martina | 03 januari 2010 | Svara

    • Tack!🙂 Och visst vill vi höra om du får något svar om singeln!

      Kommentar av Roger Krook | 03 januari 2010 | Svara

      • Skriver något så fort jag har hört något lovar dig det

        Kommentar av martina | 03 januari 2010 | Svara

  14. Skulle vara rätt underligt om någon annan än vinnaren gjorde en skiva med vinnarlåten😉

    Kommentar av Rasmus | 03 januari 2010 | Svara


Skriv en kommentar

