Tove Styrke Bloggen

Still crazy after all these years

Laila Bagge: ”Tove är kontrakterad till Sony”

Signaturen Tomas har hittat ett mycket märkligt uttalande om Tove, som Laila Bagge gjort på sin blogg. Frågor och svar från Laila Bagges blogg:

”Hej!!!!! Vet du om Tove styrke som var med i idol 2009 kommer att släppa någon skiva? Har hon något skivkontrakt vad du vet nu eller det kanske inte får komma ut än?”

”- Jag tror absolut Tove kommer att komma ut med en skiva hon är kontrakterad till Sony!”

Tja, vad ska man säga om det?

Till senaste inlägget

19 januari 2010 - Posted by | Tove Styrke | , , ,

12 kommentarer »

  1. Heeeej.
    Jag e ett stort fän av dig tove jag tycker att du sjunger bra o att du e en gullig o värkar vara en snäll person.
    Jag var på idol finalen men hade lite dåliga platser i satt högst upp o på sidan men vi hade jätte kul en då!:)
    Näa jag fick se dig där nere börga mitt hjärta slå för jag var så glad att jag fick se dig i värklig heten!!!<3
    Men det jag ville säga var att jag ser upp till dig vad du en gör o jag fick se på youtube.com att din kompis hade hamnat i en bilolycka jag tycker synd om dig o henne:*(
    Men jag hoppas att allt kommer bli bar igen:)
    HEJ DÅ HÄLSNINGAR EMMY RICKENBERG
    opps höll på att glömma om du träffar erik grönwall kan du var jätte snäll att häsla honom från mig då<33333333333hoppas att jag får träffa dig nån gång till(om du har msn kan jag få den då min msn står där uppe vid mitt namn<333Älskar dig tove<333333333

    Kommentar av emmy rickenberg | 02 februari 2010 | Svara

  2. Det var onekligen ett mycket intressant uttalande. Som tidigare påpekats, så går det ju att tolka ordet ”kontrakterad” på två sätt – antingen att hon verkligen syftar på att Tove fått skivkontrakt, eller att hon bara syftar på Sony Musics obligatoriska optionsrätt som gäller alla 11 Idol-finalister. Självklart är ju en optionsrätt också ett kontrakt, så båda tolkningarna är ju språkmässigt riktiga.

    Personligen lutar jag åt att tro att Laila trots allt syftar på att Tove har fått skivkontrakt, då det annars vore ett märkligt uttalande att i samma mening nämna att hon absolut tror att Tove kommer att få ge ut en skiva. Med tanke på att Sony Music bara brukar signa ett par Idol-deltagare varje år under deras optionstid (de flesta år en deltagare plus vinnaren), så vore det ju lite långsökt att så säkert tro att Tove kommer att ge ut en skiva om hon bara syftade på Sonys optionsrätt.

    Kommentar av Daniel Hofverberg | 25 januari 2010 | Svara

  3. Nu vet jag vad hon ska göra, hon ska sjunga duett med en av sina idoler! (He He)🙂

    Kommentar av Tomas | 19 januari 2010 | Svara

    • Ha ha ha ha ha! En fantastisk bild!😀

      Kommentar av Roger Krook | 20 januari 2010 | Svara

  4. Ja! Hoppas hoppas hoppas😀
    Låter väldigt positiv, håller med martina :D<3

    Kommentar av Amanda | 19 januari 2010 | Svara

  5. Att vara kontrakterad till sony är inte lika speciellt som de låter. det betyder inte att Tove automatiskt kommer få göra en skiva. Alla elva fredagsfinalisterna är kontrakterade till sony fram till mars ungefär. Så tills dess har sony på sig att bestämma om de vill satsa på artisten. Annars blir de släppta och något annat skivbolag kan signa de. Jag önskar att jag inte hade rätt för jag vill att Tove ska få kontrakt men jag är rätt säker på att det är så här det är😦

    Kommentar av Lina | 19 januari 2010 | Svara

    • Men i så fall är det ju ännu underligare att Laila säger Tove kommer att få göra en skiva eftersom hon är kontrakterad? Eller menar hon att Tove väntar på att bli fri från Sony? Eller menar hon bara att hon själv tror att Tove ska få göra en skiva, samtidigt som hon påpekar det alla redan vet om de tre månaderna?

      Kommentar av Roger Krook | 20 januari 2010 | Svara

      • jag tror hon menar att hon tror

        Kommentar av Lina | 20 januari 2010 | Svara

        • Du har nog rätt, det vore otroligt konstigt om Laila avslöjade något. Hon uttryckte sig nog bara otydligt. Men man kan alltid hoppas!🙂

          Kommentar av Roger Krook | 20 januari 2010 | Svara

  6. Hoppfullt, men jag hoppas att det blir riktigt bra från början med låtar som tar tillvara det som gör Tove till Tove. Då blir det trevligt.🙂

    Kommentar av plingplong | 19 januari 2010 | Svara

  7. Hoppas hon släpper skiva😀❤

    Kommentar av Linnea | 19 januari 2010 | Svara

  8. Detta låter ju positivt måste jag säga först tar hon ledigt från skolan sen så är hon kontrkterad till sony då är det bara att hoppas på att det kommer något snart.
    Hoppas jag har rätt har en känsla av att det kommer upp något snart men det är en vild gisning hoppas kan man ju alltid göra.

    Kommentar av martina | 19 januari 2010 | Svara


Skriv en kommentar

