Tove Styrke Bloggen

Still crazy after all these years

Tove Styrke sjunger med sitt jazzband

Världens andra blogg om Tove Styrke har startat. http://tovestyrkes.blogg.se/va’ adressen. Där kan man hitta ett klipp från Toves uppträdande med sitt jazzband nyligen. Och det är inte alla jazzband som har en så kompetent vokalist – dessutom klädd i rutig herrskjorta!

Att den geniförklarade Miss Styrke poserar för kändispressen på galor ena dagen och sjunger med sina kompisar på en skolinvigning andra dagen är så… tovish, kompish! Mer diva än så har inte tjejen med den självsäkra ödmjukheten blivit.

Till senaste inlägget

27 januari 2010 - Posted by | Tove Styrke | , ,

16 kommentarer »

  1. Hallå???
    Min blogg startade förre hennes alltså den som äger http://www.tovestyrkes.blogg.se!!!!
    J*vligt dumt av er att utse hennes till världens 2 Tove blogg!!!
    Vart faktikst ledsen!!!

    Kommentar av Arg!!!! | 29 januari 2010 | Svara

    • När jag skrev det kände jag inte till några andra tove-bloggar. Om alla som har en tove-blogg skriver en kommentar ska jag göra en lista på alla tove-bloggar. Sedan kan folk själva (om de vill) få avgöra vem som var först. Alla tove-bloggar jag vet om (just nu) finns under ”länkar”.

      Kommentar av Roger Krook | 29 januari 2010 | Svara

    • Snälla varför bryr du dig ens? Vadå ”utse”? Bryr du dig verkligen om någon säger att din blogg inte är skapad först/tvåa eller vad ni pratar om? Om du vet att din är skapad före så varför ens bråka om det…

      Kommentar av Rasmus | 29 januari 2010 | Svara

  2. Jag startade min toveblogg den 1 oktober så snälla skriv inte att hon som startade sin blogg den 11 november var den första, jag menar inte att du ska länka mig men du får ju göra det. Din blogg är den första tovebloggen på bloggportalen.se och min är den första tovebloggen på blogg.se 😀

    snälla svara på detta, skulle bli hur glad som helst 😀
    PS: jag ville bara att du skulle veta att jag är världens första toveblogg på blogg.se och hoppas att du länkar mig och skriver det. Och för det andra så ville jag jag bara säga att jag älskar din blogg.
    Läser den dagligen dygnet runt. Massor med kraaamar 🙂

    Kommentar av Världens första toveblogg!! | 29 januari 2010 | Svara

    • Klart vi ska ha en länk till din blogg! 🙂 (Och vem som var först får väl läsarna avgöra själva.)

      Kommentar av Roger Krook | 29 januari 2010 | Svara

  3. Hon är så cool och verkar så snäll! 🙂

    Kommentar av Camilla | 28 januari 2010 | Svara

  4. Hur lednsen får man inte vara /som mig?
    jag startade min tove blogg 11 november e inte jag den första:'(

    Kommentar av ledsen tjej | 28 januari 2010 | Svara

    • Man kan inte ha koll på hela nätet, men som jag skriver fanns det inga andra tovebloggar på bloggportalen.se när jag startade. Nu kan jag se att du var först, så jag ska ta bort texten att jag var först. Ska lägga in din blogg i länkar och hoppas att det gör dig lite gladare.

      Kommentar av Roger Krook | 29 januari 2010 | Svara

  5. sitter här och är såå ledsen såå ledsen alltså.
    jag startade min tove blogg den den 11 november.
    jag e så jädra ledsen , känner min utanför som f*n.
    ledsen sitter och gråter:(

    Kommentar av ledsen tjej | 28 januari 2010 | Svara

  6. jag tycker det är lite dålig uppdatering nu på det senaste, vad beror detta på? =)

    Kommentar av Julia | 27 januari 2010 | Svara

    • Finns väl inte så mycket att skriva om nu när allting är så hemligt, antar jag i alla fall 🙂

      Kommentar av Rasmus | 27 januari 2010 | Svara

  7. japp, jag driver världens andra toveblogg <33
    *STOLT* (a)<33 haha

    Kommentar av Toves största fan :) | 27 januari 2010 | Svara

  8. Hon är sjukt cool 🙂

    Kommentar av plingplong | 27 januari 2010 | Svara

  9. Jag hatar vokaljazz. Jazz ska vara instrumental. Men OK jag har en platta med en inspelningar från 40-talet med Miles Davies och Charlie Parker (Miles Davies – e.f.s.a collection) Där det förekommer en man och en kvinno som sjunger på några olika låtar och det är helt underbart. Jag misstänker att de två vokalisterna är svarta. De har otroligt sköna röster och fantastisk frasering. I övrigt säger jag nej till vokaljazz. Förstör inte bra musik!

    Kommentar av Magnus Berg | 27 januari 2010 | Svara

    • Jag tycker till exempel Duke Ellington gjorde helt okej vokaljazz på 30-talet, men det är förstås en smaksak. Måste dock erkänna att Dizzy Gillespie på Gröna Lund var en musikalisk höjdpunkt i mitt liv och att jag kan förstå din ståndpunkt.

      Kommentar av Roger Krook | 27 januari 2010 | Svara

  10. Självsäker ödmjukhet, vilket härligt uttryck!

    Kommentar av Tomas | 27 januari 2010 | Svara


Skriv en kommentar

