Tove Styrke Bloggen

Still crazy after all these years

Tove Styrke bloggar igen

Det här verkar vara en privat amatör-blogg på Blogger (Blogspot, Google) som Tove Styrke registrerade 25 feb 2009. Sedan 2 feb 2010 skriver hon där. Det skulle kunna vara ett practical joke, en privat blogg på Blogger stämmer kanske inte riktigt med förestående lansering som artist under våren.

Hårlängden på fotot får mig att tro det är en nytagen bild, som andra än Tove själv skulle ha svårt att få fram. Och det vore väl ganska poänglöst med en falsk blogg i Toves namn. Så troligen är det verkligen Toves blogg. Ett nyinspelat videoklipp skulle övertyga mig!

Några tror att det är en privat blogg för vännerna som Tove vill ha ifred. Det tror inte jag. Det står tex ”Vad har ni för er? Hehe. Har märkt att en del människor plötsligt har hittat hit… var kom ni ifrån? Berätta om er själva!” Dessutom har Tove valt att vara en offentlig person och vet säkert vad detta innebär.

Men vi kan ju ta en diskussion om man ska låta den här bloggen vara ifred eller inte. Den som vill hitta dit kan ju alltid göra det utan att jag skriver adressen här.

Här kan man läsa dagboksanteckningar från Toves vardag. Man kan även läsa den här bloggen mellan raderna och försöka dra sina egna slutsatser om vad artisten Tove Styrke gör nu och hur hennes närmaste framtid ser ut.

Det står om radioprogrammet 5 februari och även om en spelning i umeå c samma kväll. Den gick bra.

Tack till den/dem som hittat och tipsat om bloggen!

Till senaste inlägget

06 februari 2010 - Posted by | Tove Styrke | , ,

11 kommentarer »

  1. Bloggen är ju modererad. Tove godkänner kommentarerna innan dom läggs ut, så det blir inte massa onödiga kommentarer om inte hon vill det.

    Kommentar av Tomas | 07 februari 2010 | Svara

    • Ja, ingen bloggare behöver få kommentarer som den inte vill ha. Jag förhandsgranskar och godkänner allt manuellt här, utom kommentarer från kända besökare som kommenterat förut. Då fungerar e-postadressen som lösenord, så man vet att det är rätt person. Det är bara att ställa in hur det ska fungera.

      Kommentar av Roger Krook | 07 februari 2010 | Svara

  2. Jag håller med Tomas, när man gör inlägg så släpper hon in ”en”. Bloggen känns inte privat, men öppen. Jag tror att Tove gillar att få kontakt med sina fans, hon behöver ju inte släppa in oss om hon inte vill. Jag tycker att det känns bra att gänget på Rogers blogg är sansade och tar hänsyn till Tove, men i det här fallet tror jag inte att vi behöver oroa oss. Tove kontrollerar ingången till sin blogg och vi kan nog koppla av och bara njuta. 😉

    Kommentar av Christer | 07 februari 2010 | Svara

  3. Det ser inte ut att vara en blogg för hennes bekantskapskrets bara. Hon skriver inget om kompisar eller annat privat, åtminstone inte hittills. Det verkar snarare vara en blogg där alla får vara med i hennes liv lite grand. Hon skrev ju också någon gång i slutet på idol att hon nog skulle fortsätta blogga. Hon läser nog också den här bloggen, så om hon vill kan hon ju ge en liten hint om hur hon vill ha det med detta.

    Kommentar av Tomas | 07 februari 2010 | Svara

    • Nej men sluta, nu gör du mig nervös, hahahaha

      Kommentar av Sanna | 07 februari 2010 | Svara

  4. Skulle du kunna skicka en länk? Hittar nämligen inte bloggen.

    Kommentar av Julia | 07 februari 2010 | Svara

    • Inte jag heller, haha

      Kommentar av Sanna | 07 februari 2010 | Svara

  5. Kan inte nån posta en länk till stället??

    Kommentar av Sanna | 07 februari 2010 | Svara

  6. kan du länka hennes blogg är du snäll, för jag är trögfattad så jag förstår inte hur jag ska hitta den utan länkning

    Kommentar av Jag | 06 februari 2010 | Svara

  7. Men nu har Tove uppmärksammat den ökande trafiken och skrivit ett välkomnande inlägg, så jag tror inte det är någon fara.

    Det är helt klart Tove som skriver. Bilderna, sättet att skriva och förhandsinfon om radion och spelningen visar det.

    Kommentar av Erik | 06 februari 2010 | Svara

  8. Coolt att du hittade den bloggen, verkar ju vara Tove faktiskt. Förmodligen kommer ryktet att sprida sig så fler fans hittar dit. Tack för tipset!

    Kommentar av plingplong | 06 februari 2010 | Svara


Skriv en kommentar

