Tove Styrke Bloggen

Still crazy after all these years

Tove Styrke är så vanlig så hon blir mystisk

 

Som många andra har jag försökt förstå mig på Tove Styrke och vad vi kan vänta oss från henne den närmaste tiden. Åtminstone jag har ofta haft  svårt att förstå något. Det borde finnas två lägen: Tystnad inför en stor lansering eller en stor lansering med hitsingel, intervjuer i teve, pressreleaser och framträdanden i coola sammanhang.

Vad har vi fått från Tove? Varken eller. En spelning på en skolinvigning i Umeå. Program i Radio Västerbotten. Och nu en gratisblogg på Blogger. Hur ska man tolka det?

Ofta tänker jag bäst när jag sover. I morse vaknade jag och förstod plötsligt allt. Tove Styrke är helt enkelt, precis som hon säger, alldeles vanlig. Och i den egotrippade, självförhärligande senmoderniteten är det väldigt ovanligt med alldeles vanliga människor. Så ovanligt att de kan bli mystiska.

Varför skulle Tove sluta spela på lokala scener i hemstaden för att hon blivit rikskänd? För att vi ska tro hon har fullt upp, kanske är i London och mixar sin nya singel? Nej, hon har nog inget behov av att spela Allan på det sättet. Och klart hon vill fortsätta spela jazz med sina polare.

När vi hittade Toves blogg trodde en del att den bara var för stjärnans vänner. Själv undrade jag om den var ett practical joke. Det var lite för mycket Tove inklämt: Woody Guthrie, Bob Dylan, Tom Waits och analoga kameror. Plus en bild där någon fotoshoppat håret till den nya längden. (Ha ha)

Istället är det väl så att Tove, precis som alla andra, kan tycka det är kul att blogga. Och ännu roligare om någon läser det hon skriver. Och varför ladda ner mjukvara från wordpress.org, köpa plats på ett blogghotell och registrera en domän, om man råkar ha en färdig blogg på Blogger?

När det gäller framtiden har Tove Styrke sagt att vi kommer att få höra mer musik från henne, men att hennes musikprojekt under våren är hemliga. Andra skulle tala om ”min karriär” eller ”sedan jag blev känd” och säga ”det är mycket nu, allt är som en karusell som bara snurrar”.

Tove säger i radio: Jag har landat i den vanliga vardagen igen. Och på bloggen berättar Miss Styrke hur hon möblerar om sitt rum och sedan går  ut på stan och köper pizza. Hennes kommentar: Det är svårt att vara ledig och jag måste bli mer disciplinerad och använda min tid bättre. Pizzaköpet tog alldeles för lång tid. Men möbleringen blev bra.

Tove Styrke är inte så gullig och cool samtidigt, som jag trodde. Hon är mycket mer gullig och cool samtidigt!

Om någon tror att ”Tove Styrkes” blogg på Blogger är ett skämt eller att hon vill ha den ifred, skriv en kommentar. Annars ska jag försöka få så många som möjligt att hitta dit. Som alla andra bloggare vill väl T.S ha mycket besökare, hon skriver: ”Om jag hade haft några läsare så hade jag frågat er vad ni tänker äta till middag.”

Till senaste inlägget

07 februari 2010 - Posted by | Tove Styrke | , ,

7 kommentarer »

  1. Hej. Jag vill ha en inbjudan till Toves nya blogg. Hur får jag det?
    Sanna

    Kommentar av Sanna | 08 februari 2010 | Svara

    • Det är något Tove gör.

      Kommentar av Rasmus | 08 februari 2010 | Svara

  2. Ja, håller som sagt med Julia🙂 Tror inte hon skulle blogga så om hon inte förstår att alla kommer hitta dit + så finns det ju lösenord om hon vill ha det🙂

    Skulle vara kul om nån kunde länka! Hittar nämnligen inte den.. ;D

    Kommentar av Amanda | 07 februari 2010 | Svara

  3. Skulle vara kul att läsa den😀 Men förstår om hon vill ha den ifred..

    Kommentar av Linnea | 07 februari 2010 | Svara

  4. jag håller med Julia! Och det är inte helt lätt att leta efter specifika bloggar märker jag.🙂 Och att döma av Toves kommentarer så verkar hon ju inte ha något emot att få fler läsare?

    Kommentar av mats | 07 februari 2010 | Svara

  5. Bra sagt, Julia, hehehe

    Kommentar av Sanna | 07 februari 2010 | Svara

  6. om man skaffar en blogg så är det ju klart att man vill att folk ska läsa den.. så jag tycker absolut du ska göra så man hittar dit, för det gör inte jag😛

    Kommentar av Julia | 07 februari 2010 | Svara


Skriv en kommentar

