Tove Styrke Bloggen

Still crazy after all these years

Blir Tove Styrke baddräktsmodell?

Blivande fotomodell eller skoexpert (käng-guru)?

Att Panos Papadopoulos pratade med Tove på en fest är inget konstigt. Vem skulle inte vilja prata med en söt och trevlig tjej som Tove Östman Styrke?

Vem är denne Papadopoulos? undrar nog många. Säg då Panos Emporio istället. Ett riktigt hett baddräktsföretag med modeller som Victoria Silvstedt och Jannike Björling. Som dessutom just nu är på jakt efter sin nästa modell…

Att Tove och Panos stod på vip-hyllan och pratade ska man kanske inte tolka in så mycket i. Att de poserade för fotograferna tillsammans är betydligt intressantare. I dagens media gäller principen ”coolhet smittar”. Det gäller båda vägarna, kändisens coolhet smittar premiären och premiärens coolhet smittar kändisen. Så när en mode- media- och affärsman poserar med unga fröken Styrke är det ingen slump. Hon är en cool tjej.

Signaturen Khan hittade det här klippet – se själv!

Om Panos tänkte på jobb, att hon kunde bli en bra modell för hans företag, vet vi förstås inte. Men det är alltid kul att spekulera:

Panos: Hej Tove, jag skulle vilja se dig bära mina baddräkter!
Tove: Tyvärr, men jag tror inte vi har samma storlek.
Panos: Dom satt bra på Jannike Björling.
Tove: Apropå det så har jag hört att Björn Borg var väldigt bra på att laga mat.
Panos: Verkligen?
Tove: Ja, särskilt på att ”koka in” lax.
Panos: Tove… alltså, jag måste bara säga att du är så snygg… i vilken stjärnbild har du hittat dina ögon?
Tove: Låt mig svara med en motfråga: I vilket potatisland har du hittat din näsa?
Panos: När jag ser in i dina ögon ser jag hela universum.
Tove: Bra, då kanske du kan se var jag har lagt min rosa mobiltelefon.
Panos: Fröken verkar lite ironisk. Är det många idioter som har stött på er ikväll?
Tove: Nej, min herre är den förste.
Panos: Let’s get down to business. Vad ska du ha för att bli modell åt Panos Emporio?
Tove: Ten cents a dance.

(Dubbelpianisterna börjar spela och Tove Styrke framför Ruth Ettings gamla slagdänga Ten Cents A Dance från 1930. ) Och det låter ungefär så här:

And now for something completely different: Signaturen Tomas har tipsat om ett annat kul klipp. En pre-idol Tove som gatumusiker, sjungande en låt av Tom Waits.

Och signaturen Peter har hittat en pre-idol Tove Styrke som hamnat på bild på  Umeås hemsida.

PS

Nu har jag sett Panos-klippet några gånger och är så otroligt imponerad av Tove. Kolla in när kamerorna börjar blixtra. Precis som Marilyn Monroe kan hon skruva på sin utstrålning på kommando, som andra skruvar på en vattenkran. Hon strålar verkligen. Och hela hennes uppenbarelse är en modells! Helt f-cking amazing på ren svenska!

Om Tove nöjer sig med att vara gatumusiker i framtiden, så är det som om Mozart skulle ha blivit trubadur på Jakobsbergs pizzeria!

DS

Till senaste inlägget

04 mars 2010 - Posted by | Tove Styrke | ,

13 kommentarer »

  1. Hej! -)
    jag diggar dig Tove och lyssnar och sjunger dina låtar som du
    har sjungit ex. all things that i’ve done, the greatest love off all och mack the knife som alla är kanonbra!

    sen undrar jag vilken din favorit låt är?
    snart fyller jag 10år och det är kul att du fyller den första dagen på året.

    Paulina

    Kommentar av Paulina | 26 mars 2010 | Svara

    • Detta är inte Tove som skriver.

      Kommentar av Rasmus | 27 mars 2010 | Svara

  2. fantastisk blogg 😀 den här bloggen är 😀

    Kommentar av jonathan | 07 mars 2010 | Svara

  3. Ännu ett gästspel i radio hemma i Umeå igår:
    http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=2242753

    Kommentar av Erik | 06 mars 2010 | Svara

    • Tack, det är inlagt!

      Kommentar av Roger Krook | 07 mars 2010 | Svara

      • Den första medverkan i Panelen 29/1 har tyvärr plockats bort av SR. Det vore kul om någon har sparat den.

        Kommentar av Erik | 07 mars 2010 | Svara

        • Även den andra är nu borttagen. Jag kan skicka båda till dig om du inte har dom?

          Kommentar av Peter | 08 mars 2010 | Svara

  4. Kan man få träffa tove? det skulle jag gilla… snälla svara!

    Kommentar av sofia | 06 mars 2010 | Svara

  5. Nu är det bara en vecka kvar tills MF är över och kontraktet kanske går ut med Sony. Kanske är det inte så långt kvar till eventuella nyheter från Tove. Någon bloggare hade sett Tove i Umeå i förrgår, så hon håller i alla fall inte på att spela in en skiva i Air Studios på Montserrat i västindien med Rolling Stones 🙂

    Kommentar av Tomas | 05 mars 2010 | Svara

  6. Det fanns inget klipp där, men en ganska stor bild på Tove och hennes kompisar. (Har lagt till ”på bild” i inlägget.) Men bilden kanske har bytts ut mot en vinterbild, nu kan jag inte hitta den.

    Kommentar av Roger Krook | 05 mars 2010 | Svara

  7. Fina klipp, gillar klippet med Tove pre-Idol också. Kom just att tänka på en sak; tror du det är möjligt att Tove spelat in låtar med bandet kanske i skolans studio eller så? Kanske det finns några sällsynta ”hembrända” CD-skivor där ute? Eller det kanske vi redan hade känt till?

    Kommentar av plingplong | 04 mars 2010 | Svara

    • För två år sedan bloggade jag om Amanda Jenssen och då var det stora samtalsämnet hennes pre-idol hembrända inspelningar. Dessa låtar, en konsertfilm och några privata skämtklipp dök upp på Youtube.

      Från Tove: Absolut ingenting. Även om Tove är bättre på att hålla sina privata grejer hemliga, så tycker man att någon borde ha filmat en konsert eller fått en demotejp av henne. Så rent logiskt borde det finnas pre-idol inspelningar och konsertfilmer med Tove någonstans där ute!

      Kommentar av Roger Krook | 05 mars 2010 | Svara

      • Det finna säkert nånting men med internet och Youtube så verkar ju det mesta komma ut ifall det kan det. Eller så har vi bara inte hittat det ännu.

        Men i alla fall, jag håller med om att hon har en fantastisk utstrålning. Hon kan gå långt. Artist eller skådis, som Andreas i juryn sa en gång, och det tror man lätt på. Modell på sidan av om hon skulle vilja det också, inga problem!

        Kommentar av plingplong | 05 mars 2010 | Svara


Skriv en kommentar

