Tove Styrke Bloggen

Still crazy after all these years

Blir Tove Styrke skådis?

Tove Styrkes framtid är i showbiz, blir hon inte sångerska så blir hon blir skådis. Men själv har hon väl inte sagt så mycket mer än att hon gillar musik och att stå på scenen.

I väntan på debutskivan (eller debutfilmen) kanske man skulle skriva lite fanfiction om Miss Styrke. Jag skrev fanficition om en annan begåvad tjej för ett tag sedan. Här kan du läsa fanfiction om Claes af Geijerstam, Mini-Clabbe och deras ondskefulla planer för världsherravälde. Med mera.

Annars finns det bra teveserier av Dennis Potter, med gammal musik som Tove Styrke gillar. Det här är en scen från Pennies from heaven med Christopher Walken och Bernadette Peters, låten heter Let’s misbehave. Kanske brukar Tove sjunga just den låten med sitt tradjazzband, vem vet.

Hur som helst, så skulle jag vilja se en nyinspelning med Tove Styrke i stället för Bernadette Peters. Jag har svårare för rollen som dansande pimp. Clabbe eller Mini-Clabbe? Vem av dem skulle passa bäst? Svårt att välja…

För större bild i widescreen: Klicka på Youtube-symbolen.

(Hmmm… Varför ljudet blir osynkat på Youtube ibland vet jag inte, men just nu funkar det igen. Det uppladdade klippet har läppsynkront ljud.)

Då kände jag en liten rysning…

När jag publicerat det här inlägget upptäckte jag ett nästan kusligt sammanträffande. Youtube hade identifierat filmmusiken Let’s misbehave som en speciell version med Irving Aaronson. Och det hör till saken att den här standardlåten säkert gjorts i tusen versioner. Sedan visade det sig att exakt samma inspelning med Irving Aaronson ingår i Amanda Jenssens spellista Jenssens frestelser på Spotify. När jag skrev fanficition råkade jag ut för sådana här synkroniciteter hela tiden. En gång satt jag på lokaltåget och fick en idé till en fanfiction om ”Räddaren i nöden”. Precis då stannade tåget och jag klev av. På perrongen satt en kvinna och läste en bok. På pärmen stod det med stora röda bokstäver: Räddaren i nöden.

Så här kommer lite mer Dennis Potter, den brittiska teveversionen av storyn Pennies from heaven. Och ”Räddaren i nöden” står för dansmusiken.

Till sista skriket

10 mars 2010 - Posted by | Tove Styrke | , ,

3 kommentarer »

  1. jag glömde skriva att du skulle kunna prova att skriva en egen låt(heelt egen låt)

    /Paulina

    Kommentar av Paulina | 26 mars 2010 | Svara

  2. I dag för 3 månader sedan var idolfinalen. Då skulle Tove kunna skriva namnteckningen på ett nytt kontrakt i morgon då kanske?

    Kommentar av Tomas | 11 mars 2010 | Svara

    • Vet vi om hon (eller Sony) väntar ut kontraktet, eller om de kommer att förnya det för att spela in nånting?

      Kommentar av plingplong | 12 mars 2010 | Svara


Skriv en kommentar

