Tove Styrke Bloggen

Still crazy after all these years

Tove Styrke i ”Det här är inte fanfiction!”

Den fula ankungen (innan den blev en svan)

Jag skriver inte fanfiction om Tove Styrke. Men om jag gjorde det skulle den låta ungefär så här:

Tove Styrke (TS): Vars ska vi fara?
Toves Pappa: (TP) Vi ska fara till Sahara!
TS: Det här är inte fanfiction. Du behöver inte lägga in gamla vitsar i varje replik.
TP: Mina skämt är väl inte gamla, då ska du höra Magnus Ugglas.
TS: Hur vet du att hans är äldre?
TP: För han har läst dom på en runsten.
TS: Som sagt var, det här är inte fanfiction…
TP: Klaga inte på mina skämt för då blir det ingen skjuts. Då får du gå.
TS: Jaså? Jag trodde jag skulle gå miste om arvet.

TP: Vad ska du ha på dig, förresten? När vi ska hum-hum alltså?
TS: Har du sett min illaluktande hammarbyhalsduk någonstans?
TP: Nej.
TS: Bra.
TP: Men allvarligt, vad ska du ha på dig på det här viktiga mötet?
TS: Långkalsonger. Så man inte fryser.
TP: Något mer?
TS: Solbrillor. För min framtid är ljus.
TP: Långkalsonger och solbrillor? Ja då är succén given.
TS: Pappa, tror du det går bra med du-vet-vad?
TP: Tyst dotra, väggarna har ögon! Nej, jag menar öron.
TS: Vem skulle lägga näsan i blöt? Ja, spionera på oss alltså?
TP: Jag vet inte, men en kollega till mig kunde läsa sina egna ord i fanfiction dagen efteråt.
TS: Vad läskigt! Men något sådant skulle väl inte kunna hända oss?
TP: Man vet aldrig. Och att vi ska du-vet-vad med du-vet-vem får absolut inte komma ut före du-vet-när.
TS: Jag vet, det var ju därför jag stängde min du-vet-vad!

Toves Mamma (TM): Hallå i stugan!
TP: Dead swan walking! Dead swan walking!
TM: Jag spelar inte den döende svanen den här gången.
TS: Nej, du gör bara koreografin.
TM: Just det! Och jag har kommit på lite nyskapande idéer.
TP: Manliga svanar i balettkjolar?
TM: That’s been done. Nej, jag tänkte mig att svanarna kommer marscherande nerför en trappa och viftar med amerikanska flaggor.
TS: Toppen mamma, det blir kanon!
TM: Ja, vi ska ha en kanon som skjuter konfetti mot publiken också.
TP: Det skulle Dostojevskij säkert ha gillat. Han som skrev Svansjön alltså.
TM: Det är alltid lika roligt med bildade människor. Vad blir det till middag?
TP: Stekt svan!

TS: Ha ha, nej det blir en trerätters som jag har komponerat själv. För att fira din kommande premiär, mamma.
TM: That’s my girl! Hur ser menyn ut?
TS: Först börjar vi med en riktigt krämig toast. Sedan bahmi goreng, ja stekta, kryddstarka nudlar alltså.
TP: Beställ aldrig extra stark bahmi goreng på indonesisk restaurang!
TS: Jag vet. Ja… och sedan jordgubbar med marängswiss till efterrätt.
TM: Det ska bli gott. Men vi måste vänta tills dina systrar kommer hem från dansen.
TP: Dansen? (sjunger) Det var dans bort i vägen i lördags kväll och Claes af Geijerstam han spela och var snäll… (talar) Har jag förresten berättat om när vi och Clabbe spelade i Blomstermåla Folkets Park?
TM: Du menar den gången när ”örgeln” exploderade?
TS: Lågt räknat bara 372 gånger.

Berättaren (B): Samtidigt någonstans i Sverige:

Claes af Geijerstam (CAG): Hörde du Mini-Clabbe? Det är säkert precis som vi trodde, nu ska dom träffa du-vet-vem!
Mini-Clabbe: (MC): Lysande Clabbe, lysande!
CAG: Haha ha ha ha ha ha!
MC: Ha ha haha ha ha ha ha!

Ja, ungefär så skulle det låta om jag skrev fanfiction om Tove Styrke. Så det är kanske tur att jag inte gör det.

Till senaste inlägget

13 mars 2010 - Posted by | Tove Styrke | , ,

17 kommentarer »

  1. hennes msn är tovestyrke@hotmail.se hon håller fanchatter där ibland😀

    Kommentar av jonathan | 16 mars 2010 | Svara

    • är det verkligen hon alltså? verkar ju finnas en del som ”låtsas” vara Tove..

      Kommentar av Erik | 17 mars 2010 | Svara

    • det är verkligen hon för hon har någon bild på sig som inte fans på bloggen och inte från någon annan stans hon skriver också som hon gjorde på idol bloggen och sin egen blogg

      Kommentar av jonathan | 18 mars 2010 | Svara

      • Känns mer och mer tveksamt om det verkligen är hon.. Just nu pågår en worthless discussion om att dom tydligen har höjt åldersgränsen på idol pga Toves ”ölfest”. Hmm..

        Kommentar av Erik | 24 mars 2010 | Svara

  2. hon har även öppnat en facebook som alla fans kan gå med i och chatta med henne på msn😀

    Kommentar av jonathan | 16 mars 2010 | Svara

  3. Nu händer det något!
    http://www.tovestyrke.nu/ har uppdaterats idag. Sony Music är Toves skivbolag.
    http://twitter.com/toveostyrke är ny för dagen (men ännu tom).

    Kommentar av Erik | 16 mars 2010 | Svara

    • Great gogelimogeli🙂 Äntligen! På Sony, jag trodde inte det.
      Kunglig logga, ser bra ut. Stilrent. Spännande.

      Kommentar av Tomas | 16 mars 2010 | Svara

      • Om man kollar tillbaka när vi redde ut domänerna, så är det helt säkert att det här är Sonys domän. Den som skulle bli officiell. Alltså inget fejk. Det som kommer upp där nu är från Sony och då är det 100% säkert att Tove ska ge ut sin skiva på Sony. (Jag måste övertyga mig själv, det har varit så många rykten och falsklarm)🙂

        Nu kommer väl snart pressreleasen!

        Kommentar av Roger Krook | 17 mars 2010 | Svara

  4. På en brittisk musiksajt med inriktning på Skandinavien hittade jag uppgiften att Erik Grönvalls album släpps i juni, och en ny singel nästa månad.
    http://www.scandipop.co.uk/?p=2250

    Om nu Tove är på Sony, och blogginlägget om att ”chilla på sony och sånt” som Rasmus nämnde tyder onekligen på det, måste Toves album troligen släppas senast i maj för att inte krocka. Blir det inte då så blir det först till hösten.

    Kommentar av Erik | 14 mars 2010 | Svara

    • Det som verkligen förbryllar mig är att inget tyder på att Tove arbetar med ett album. Hon är i Umeå och på sin blogg skrev hon att hon måste vara strukturerad och själv bestämma vad hon ska göra på dagarna. Så varför är hon egentligen ledig från skolan? Men snart kommer väl en förklaring.

      Kommentar av Roger Krook | 15 mars 2010 | Svara

      • Det skulle kunna vara att hon jobbar i en studio i Umeå, det finns säkert jättebra sådana där. Så hon behöver kanske inte flytta nu. Hon behöver dessutom bara vara i studion när det ska läggas på sång. Ytterligare en teori, hehe.

        Kommentar av Tomas | 15 mars 2010 | Svara

        • Hoppas verkligen att din teori stämmer. Jag börjar bli lite fundersam på vad det är hon sysslar med. När avslöjas hennes hemliga musikprojekt? Och handlar det om en skiva i så fall?

          Kommentar av plingplong | 15 mars 2010 | Svara

      • Sighting: En Stockholms-twittrare hade sett Tove i torsdags. ”Såg Idol Tove idag, liten och mycket sötare i verkligheten”.
        http://twitter.com/OneandOnlyJonny

        Kommentar av Tomas | 15 mars 2010 | Svara

        • Vilken bra nyhet! (Egentligen skrev han det nog onsdag kväll, Twitters klocka visar amerikansk västkusttid tror jag.)
          Min gissning är att Tove inte jobbar fulltid i studion, kanske för att producenten har andra projekt, kanske av något annat skäl. Därför tillbringar hon vissa dagar hemma i Umeå.

          Några av hennes idolkompisar träffades förresten i Stockholm och syntes på div. events i samband med ”schlagerveckan”, men Tove höll sig tydligen undan. Hon håller verkligen en MYCKET låg profil.
          http://erikaselin.blogg.se/2010/march/bilder-sthlm.html

          Kommentar av Erik | 16 mars 2010 | Svara

  5. Eh, det är nog tur att du inte skriver fanfiction, ja.

    Vad gör du nu för tiden Tove? Varför hör du aldrig av dig…

    Kommentar av Peter | 14 mars 2010 | Svara

  6. hahahahahah ^^ Faktiskt väldigt bra! xD<3

    Du borde ju börja skriva en bok eller nåt ;D

    Kommentar av Amanda | 14 mars 2010 | Svara

  7. Great!

    Kommentar av Tovestyrkeostman.blogg.se | 13 mars 2010 | Svara


Skriv en kommentar

