Tove Styrke Bloggen

Still crazy after all these years

Sony Music proudly presents… Tove Styrke!

Nyp mig i armen! Dra mig baklänges! Kåldolmar och kalsipper! Nu börjar Sony Music lägga upp material på Tove Styrkes officiella sajt, som de registrerade redan i början av Idol. Det är därför helt klart att det här verkligen är Sony och ingen skämtare. Cheezus!

Därmed är det helt klart att Tove har ett skivkontrakt med Sony. Varför tog det så lång tid? Tja, det är kanske ingen slump att finalen i Melodifestivalen var i lördags? Med både Melodifestival och Eriks och Calles album fanns det väl inte utrymme för fler svenska musiknyheter. Men vi får kanske veta mer snart. Dead swan walking!

Kort sagt så kunde Tove inte diskutera du-vet-vad  med du-vet-vem innan du-vet-när. Och hon lurade oss alla.

Signaturen Erik upptäckte och tipsade. Nu gäller det att hålla ögonen öppna!

Det har funnits falska Tove Styrke på Twitter. Sony länkar till den här, så den är äkta. toveostyrke va’ namnet: http://twitter.com/toveostyrke Själv var jag den tredje som började följa den!

Vad händer nu?

När Sony satsar på Tove är det inte som en kul grej. De har säkert tänkt sälja massor med skivor och konsertbiljetter. Jag gissar på en singel snart, som lanseras i teve, tidningar och radio. Ett album före sommaren och spelningar i sommar. Vi kommer nog att få höra MYCKET om Tove när Sonys PR-avdelning drar igång. Tove Styrke kommer säkert att synas i Nyhetsmorgon, Sommarkrysset, Allsång på Skansen och de andra programmen som Johan Palm, Amanda Jenssen och andra artister från Sony varit med i. Oj, oj, oj vad kul det ska bli…

PS

Tove Östman Styrkes artistnamn blir Tove Styrke och inget annat. Kul tycker vi.

DS

Till senaste inlägget

17 mars 2010 - Posted by | Tove Styrke | , , ,

12 kommentarer »

  1. Har alltid gillat hela namnet Tove Östman Styrke. Tycker endast Tove Styrke låter avhugget och fult. Men det är klart att det blir otympligt med två efternamn; så kan ju ingen artist heta.

    Det har för övrigt varit det enda beklagansvärda med denna trevliga och snygga blogg: själva namnet ”Tove Styrke Bloggen”. Men det tycks ju ha varit förutseende, förstår man nu. Kanske är det mest för att det är en irriterande särskrivning. ”Tove Styrkebloggen” hade nog varit mer korrekt. Eller kanske ”Tove Styrke-bloggen”. Men jag förstår varför den inte heter så.

    Men intressant att någon som tycks ha varit med redan på stumfilmstiden (och som bevisligen har god hand med språket) döper sin blogg så sms-generationsmässigt.

    Jag har för mig själv försökt gissa din ålder, Roger, men har faktiskt ingen aning. Vill du hjälpa Nicke Nyfiken i en strut? 🙂

    Kommentar av Giorgio | 22 mars 2010 | Svara

    • Du har helt rätt i att skrivningen Tove Styrke Bloggen är för bättre läsbarhet. Liksom i att jag tog en sk rövare och satsade på att artistnamnet skulle bli Tove Styrke. Om du vill veta mer om mig så kan du läsa en intervju i Dagens Industri här: http://www.gradvall.se/artiklar.asp?entry_id=373

      Kommentar av Roger Krook | 22 mars 2010 | Svara

      • Aha, det var spännande att läsa. 🙂 Jag har inte varit så inne på Amanda, även om jag såklart höll på henne i Idol. Har inte heller hört hennes första album men lånat det andra och tycker det är helt ok. Jag är dock mer engagerad i Toves framtid, hon knockade mig känslomässigt på ett annat sätt än den mer teatrala Amanda.

        Och 53, ja det det var nog där nånstans jag gissade inombords. Väldigt roligt att Tove engagerar så många äldre, det visar på kvalitet. Själv är jag 42 och har inte blivit så berörd av någon ny svensk artist sen Håkan Hellström.

        Kommentar av Giorgio | 22 mars 2010 | Svara

        • Vill bara tillägga att mitt ”varit med redan på stumfilmstiden” inte på något vis åsyftade stofilitet utan bara ovanligheten i att nån i idolsammanhang refererar till stumfilmsstjärnor, vilket antyder en viss åldersmognad.

          Kommentar av Giorgio | 23 mars 2010 | Svara

          • Ha ha, det förstår jag och det tar jag som en komplimang! 🙂

            Kommentar av Roger Krook | 23 mars 2010 | Svara

  2. Ja det är ju det här man har väntat på! Hur kul som helst!

    Kommentar av Julia | 18 mars 2010 | Svara

  3. Från det ena till det andra: Jag lyssnade igen på The greatest love från youtube, och blundade, bara lyssnade. Det vete tusan om jag har hört någon någonsin sjungit någonting med så mycket hjärta som hon gör där.

    Kommentar av Tomas | 18 mars 2010 | Svara

  4. Hoppsan! Goda nyheter 🙂 Undrar vad det blir för något slags musik på hennes debut? Och förstås när skivan kommer, vad verkar mest realistiskt, till sommaren eller till hösten? Vad är vettigast?

    Kommentar av plingplong | 17 mars 2010 | Svara

  5. Jag väntar med spänning! 😉

    Kommentar av Christer | 17 mars 2010 | Svara

  6. Efter Melodifestivalen, ja kanske. Eller efter idolkontraktet gick ut i helgen. Till skillnad från många andra nybörjare som får ta vad dom får, så kanske Tove satt i en ”Styrkeposition” i avtalsförhandlingar med alla skivbolag nu i veckan. 🙂

    Kommentar av Tomas | 17 mars 2010 | Svara

    • Ja, så kan det ha gått till.

      Kommentar av Roger Krook | 17 mars 2010 | Svara

  7. Det hät är skitkul. Äntligen!

    Kommentar av Sanna | 17 mars 2010 | Svara


Skriv en kommentar

