Tove Styrke Bloggen

Still crazy after all these years

Tove Styrkes kommande musik – mer rykten och gissningar

Här kommer lite mer rykten och gissningar om Tove Styrkes kommande musik! Det hade varit kul om ”aptitretaren” varit en bit av ett kommande album, men jag har blivit ganska säker på att det är en demo eller tidig version. Även när man läser det som läckts i bloggar verkar det som det mesta med Tove fortfarande är demoversioner.

Ganska många människor har hört Toves kommande musik nu. Några har haft tillgång till musikfiler. Några har kanske haft sina mobiler på inspelning. Jag skulle inte bli förvånad om det dyker upp fler klipp. Men risken är att det är tidiga versioner som inte gör Tove rättvisa.

För ett par år sedan bloggade jag om en annan begåvad tjejs kommande debutalbum. En recensent på en sajt för kvinnor fick ett topphemligt ex levererat med bud, inget e-mejl där inte. Sedan skrev hon att man skulle ta på sig dansskor och 50-talsklänning. Var det så Killing My Darlings lät? Nja, kanske i den personens öron. Så man ska nog ta alla beskrivningar med en nypa salt. Okej, det här har de som hört smakprov sagt om Toves kommande musik:

Mycket syntar just nu
Låter som The Knife
Låter som Robyn
Svinbra
Creddmaffian i Stockholm kommer att bajsa på sig
Blandning av The Sounds och Blondie
Mer disco än rock
Mycket bra

Vill ni höra en solskenshistoria? Plötsligt en dag fick jag ett anonymt tips på min fanblogg, om ett smakprov från Killing My Darlings. Det fanns en länk till Youtube. Jag var nästan helt säker på att det var något stulet och raderade kommentaren. Men det var inte stulet. Det var en officiell musikvideo med den underbara, sorgliga vaggvisan Numb. Långt från dansskor och vintageklänning. Jag hade aldrig hört något vackrare och det tog ett par dagar innan jag blev mig själv igen.

Så kan det också gå när man väntar och längtar.

Och här kommer ett klipp från Youtube med en ledtråd till Toves framtid…

Till senaste inlägget

06 maj 2010 - Posted by | Tove Styrke |

Inga kommentarer ännu.

Skriv en kommentar

