Tove Styrke Bloggen

Still crazy after all these years

Yes! Tove Styrke sjunger i Allsång på Skansen

Idag kl 13.00 avslöjades artisterna i Allsång på Skansen 2010. Tove Styrke hedrar Allsången med sin närvaro tisdagen den 10 augusti. Äntligen precis en sådan nyhet som man vill höra! Och om Toves singel inte släpps före Allsången ska jag äta upp min hatt.

Med största sannolikhet blir det intervjuer med artisterna i Allsången närmaste tiden. (Uppdatering 10 juni: Och glöm inte att nominera Tove till Rockbjörnen!)

Härmed förklarar jag nyhetstorkan avslutad.

Västerbottens-Kuriren

Västerbottensnytt

Expressen

Svt

Svt II

SR

Sydsvenskan

Svenska Dagbladet

Borås Tidning

Skansen

Ekuriren

Webfinanser

Sydsvenskan

Metro

Dalarnas Tidningar

Aftonbladet

Presskontakt

Realtid

Svenska Dagbladet

Till senaste inlägget

09 juni 2010 - Posted by | Tove Styrke |

23 kommentarer »

  1. Åhhhh, vad jag längtar tills imorn, jag tror jag spricker!
    Äntligen får man se söta och superduperbästa Tove igen, har ju gått flera månader sen sist, när hela min familj bunkrade upp sej för att se på idol med popcorn och chips:D
    Sen dess har jag tittat om och om och om igen på alla klippen, men nu, nu händer det igen!!! H U R R A !
    Hoppas att många tittar och lägger märke till hennes fantastiska debut!
    Puss å kram, och tack för denna bloggen/ En glad 14-åring hihih:}

    Kommentar av lilla jag :} | 08 augusti 2010 | Svara

  2. Asså jag blir värkligen tokig av att sitta här hela dagarna och vänta på att young heart ska komma ut kan inte ngn ta reda på NÄR den kommer ut!?<3

    Kommentar av Jennie | 07 augusti 2010 | Svara

    • Albumet kommer troligen i oktober eller november. Kanske är Young Heart med där, kanske inte. För vad vi vet är det bara en demo ännu. Håll ut😉

      Kommentar av Peter | 08 augusti 2010 | Svara

  3. Det här trodde jag aldrig, faktiskt. Skitkul! Tycket det är skojugt och samtidigt märkligt att inte Erik är med, haha

    Kommentar av Sanna | 10 juni 2010 | Svara

  4. Sitter på låten som ska bli Toves singel..🙂

    Kommentar av Rasmus | 09 juni 2010 | Svara

    • Rasmus, sitt kvar på den och res dig inte upp förrän singeln är släppt!🙂

      Kommentar av Tomas | 09 juni 2010 | Svara

      • Självklart, måste säga att jag tycker att den är riktigt bra dock, mer får ni inte veta😉

        Kommentar av Rasmus | 10 juni 2010 | Svara

    • Är du en viktig person?? Haha. Jag menar varförhur har du hört den?? Och varför??

      Kommentar av Sanna | 10 juni 2010 | Svara

      • Oj. Jag menade, hur har du hört den och varför??

        Kommentar av Sanna | 10 juni 2010 | Svara

  5. Hon var väl inte personligen med på presentationen på Skansen idag? Eller missade jag henne? Hon borde vara i Stockholm, så i så fall måste det väl bero på att dom inte vill ta risken att någon journalist sträckte fram en mikrofon och började ställa frågor. Hemligt in i det sista.

    Kommentar av Tomas | 09 juni 2010 | Svara

    • Hon är nog i Stockholm tror jag starkt!
      I tidigare blogginlägg här länkades till en blogg med bilder på Tove på tunnelbanan ju. Och tunnelbana finns inte uppe i Umeå vad jag vet ;D
      Så STockholm är hon nog i🙂

      Kommentar av Amanda | 09 juni 2010 | Svara

    • Hon kanske var upptagen. Kan man hoppas att hon var iväg och spelade in en video kanske?
      Men hemlighetsmakeriet fortsätter också. Presentationen av Tove på SVT:s hemsida är helt intetsägande och nämner inte ett ord om någon musikkarriär. Den kommer att behöva uppdateras.

      Kommentar av Erik | 10 juni 2010 | Svara

  6. Håller med alla om att singeln borde komma om senast några veckor!🙂 Så kollade runt på olika hemsidor och hittade en länk där man kan köpa ”Higher” med Tove. Vet du något om det är hon som sjunger den där? Eller om det bara är något annat😛

    http://www.rocks.se/Pages/Produkt.aspx?varugrp=3&faktanr=400417

    Kommentar av Amanda | 09 juni 2010 | Svara

    • Nä, det ligger kvar sedan Idol, faktiskt. Om hon skulle ha vunnit. Det är samma sak på ginza och CDON. Dom har inte rensat bort det bara, konstigt nog.

      Kommentar av Tomas | 09 juni 2010 | Svara

      • Okej.. så den går inte att ladda ner eller köpa med henne nu då?🙂

        Kommentar av Amanda | 09 juni 2010 | Svara

    • Om singeln kommer på en onsdag borde den komma tidigast 16 juni och senast 4 augusti.🙂

      Kommentar av Roger Krook | 09 juni 2010 | Svara

  7. Det hade jag faktiskt inte väntat mig. SVT brukar vilja att artisterna sjunger låtar som är etablerade hits hellre än sin senaste singel. Toves första singel är alltså inte ens släppt än, men lita på att programledningen har hört den.
    Klart att den släpps före 8 augusti! Jag räknar med att det handlar om dagar nu.

    Radio P4 Västerbotten: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=109&artikel=3771526 Det nämndes också i nyhetssändningen 15:30.
    Och äntligen har din länk till MyNewsdesk gett ett resultat.

    Kommentar av Erik | 09 juni 2010 | Svara

    • Tack för länken! Att Tove och inte någon av de 4 från Idol som släppt skivor är med säger väl en hel del om hennes styrka. Och förmodligen att skivbolaget jobbat på att sälja in artisten med störst potential att bli stor till Allsången.

      Kommentar av Roger Krook | 09 juni 2010 | Svara

    • Programledningen kanske insåg att hon blir den hetaste artisten denna sommar.

      Brukar singlar släppas på onsdagar, med radiospelning helgen innan, och online-försäljning måndag-tisdag? I så fall kanske om en vecka, om promotionmaterial, tryckning osv hinner bli klart.

      Kommentar av Tomas | 09 juni 2010 | Svara

      • Det är kanske rimligt att släppa singeln före midsommar?

        Kommentar av Roger Krook | 09 juni 2010 | Svara

  8. Och ingen verkar kalla henne ”Idol-Tove”, bra.

    Kommentar av plingplong | 09 juni 2010 | Svara

  9. Goda nyheter!🙂 Och jag kan knappast tänka mig att Tove inte släpper åtminstone en singel till sommaren.

    Kommentar av plingplong | 09 juni 2010 | Svara

  10. Allsången har bokat många artister från melodifestivalen, men bara en från senaste Idol, och hon har inte ens släppt en egen låt ännu! Kul!

    Kommentar av Tomas | 09 juni 2010 | Svara


Skriv en kommentar

