Tove Styrke Bloggen

Still crazy after all these years

Tove Styrke twittrar igen!

tove styrke cheezus!

26 sep twittrade TS: ”Rappar. Ljuger inte.” Nu är hennes meddelanden alltid kryptiska, men kanske har Tove verkligen börjat rappa? Annars stödjer hon olika politiska nätaktioner, till exempel mot dödsstraffet i Vitryssland.

Adam tipsar om att Demi Lovatos senaste album påminner om det TS gjort. Lyssna själv här!

20 sep och för några minuter sedan twittrade Tove: ”Vi måste #orkaorka. Jorden klarar inget annat. Vi börjar med elen, den nöten är lätt! Gör http://www.smutselskollen.se . Retweeta! Trevlig helg!”

För några dagar sedan puffade Tove för ossalla, en namninsamling för mångfald och rörlighet över gränserna, mot den främlingsfientlighet och fascistiska människosyn som gjort sitt intåg i politiken. Svenska folket är mindre ”rasistiskt” nu än för några år sedan, men motsättningarna och polariseringen i samhället ökar när rörelser som tidigare varit helt marginaliserade växer, blir etablerade och får en röst i media.

Idag 11 sep kollar jag lite vad som skrivs om Tove Styrke. Det twittras en del om hennes musik och att hon är en fantastisk person. Apropå nystarten av Idol läste jag att de enda stora artisterna som kommit fram genom Idol och INTE varit med i Melodifestivalen är Tove Styrke och Amanda Jenssen. Om jag ska gissa tror jag att Tove är mer icke-melodifestival nu än före pausen. Jag tror hon kan vara punkigare än man väntar sig när hon kommer med nästa låt. Det såg man ju även på den svenska turnén, då jag någon gång jämförde henne med Wendy O’ Williams. Men vem vet, Tove kanske spelar cittra och sjunger gamla hits av The Carter Family istället, det är också ganska långt från mellon.

Tove sågs den 8 aug i #wowgbg, klädd i gummistövlar och leopardmönstrade långkalsonger.

För övrigt twittrar TS då och då och det är den bästa informationen vi får just nu.

Idag 19 aug twittrar Tove för första gången sedan 1 juli. Mot rasistiskt våld! Jag sade lite skämtsamt att det enda som kunde få mig att lägga ner den här bloggen vore att Tove blev Sverigedemokrat – men det tycks inte vara någon risk.😉

I höst kanske det kommer ny musik från Tove Styrke? Vi får se, här finns massor av videor med Tove och annat kul, medan vi väntar. Idag (7 aug) såg jag om mina HD-klipp med Tove. (Nedplockade från satelliter och annat, länkar finns i kommentarerna.) Sedan sist har jag fått en bättre dator, som visar dem i all sin glans. Men det är Toves utstrålning på scenen som fascinerar mig. Dessutom drar hon på lika mycket i svenska Barnkanalen som på den största scenen i Tyskland. Så jobbar ett proffs. Jag kan faktiskt förstå att Sony såg en blivande superstjärna i den begåvade tonåringen. Nu är Tove över 20 och gör som hon själv vill. Men för min egen del hoppas jag (som många andra) att hon ska göra ny musik som vi får ta del av på något sätt.

TS har inte twittrat på ett tag, så hon kanske har åkt iväg någonstans så här i juli – aug?

05 juli 2013 - Posted by | Tove Styrke | ,

9 kommentarer »

  1. BAAM! http://web.stagram.com/p/584581014608525258_232097924

    Kommentar av Adam | 09 november 2013 | Svara

  2. Jag börjar bli lite orolig. Inte ett knyst om att Tove jobbar med musik på många månader nu.
    = = = = =
    Jag ser inga större likheter mellan Elin och Tove, annat än kanske det sättet att explodera på scenen. Men Elin är bra och blir intressant att följa.

    Den andra norrländskan, Matilda, liknar Tove lite ytligt så där, men mest genom att totalt blåsa mig av stolen går. Jag har fått en favorit.🙂

    Kommentar av Erik | 20 september 2013 | Svara

    • Om Tove inte twittrade skulle jag vara riktigt orolig, men att hon intresserar sig för musik och politik är ett gott tecken. Problemet är att vi inte vet vad hon varit sjukskriven för eller hur skivbolaget vill göra hennes comeback. Om man ska önsketänka så mår hon bra nu och jobbar på ett nytt album, men det kan även vara så att alla bara väntar.

      Ibland kan det vara positivt att en artist försvinner från offentlighetens ljus ett tag. När Amanda Jenssen plötsligt försvann hade hon inget Instagram och det blev tyst som i graven. Sedan berättade hon att hon hade börjat tappa inspirationen, tackat nej till en världsturné med Joe Cocker och bestämt sig för att ladda om i lugn och ro. När Dry My Soul inte gick upp på listorna laddade hon om igen och sedan lyckades hon komma tillbaka bättre än någonsin. Tove var väldigt ung när hon slog igenom i Idol och jag tror hon kan komma tillbaka som en tyngre artist med mer egna idéer när hon kommer tillbaka. Nu har ju Tove varit sjukskriven, men även en sådan paus kan visa sig vara bra på sikt och hon har själv sagt något sådant.

      Jag har inte varit imponerad av nygamla Idol hittills, men igår kväll blev jag riktigt tagen Jag tyckte också att Matilda påminde om Tove till åldern och utseendet, genom att komma från Norra Sverige och framförallt genom att vara bra! Kanske är hon den som har bredast talang och störst potential att utvecklas till artist? Det blir intressant att se Idol ikväll – och jag hoppas att de tre som inte gick vidare igår får wildcards av juryn!🙂

      Kommentar av Roger Krook | 20 september 2013 | Svara

      • Är det bara jag som blir lite orolig att Tove har fått gå igenom samma scenario som Demi Lovato (Droger, ätstörningar, skära sig själv etc.)? Hon slog ju igenom ganska snabbt och sedan bara försvann under några år när hon fick gå igenom diverse rehab-program innan hon tillslut kom tillbaka. Om inte annat kan jag tipsa om hennes senaste album som känns ganska likt Tove i typ av musik.🙂

        Kommentar av Adam | 11 oktober 2013 | Svara

        • Jag kommer ihåg att vi tyckte Demi Lovato påminde om TS för flera år sedan, ska lyssna på det senaste albumet!

          Nackdelen när det inte finns någon information är att det uppstår rykten. Å andra sidan, om man gick ut med vad TS är sjukskriven för så skulle väl kvällstidningarna frossa i det, så jag vet inte vad som är sämst.

          Kommentar av Roger Krook | 11 oktober 2013 | Svara

          • Exakt, det bästa är väl ifall hon nu har haft problem så sköter dem de utan medias vetskap och vid en ev comeback så kommer det såklart skrivas mycket om det med då bara under en kortare tid. Till skillnad mot ifall media redan vetat om det och då malt på med skriverier under hela rehabprocessen vilket hade blivit bra mycket mer dålig publicitet då det varar under en längre tid. Men förhoppningsvis har hon bara haft motivationsbrist samt en saknad av att leva ett ”vanligt” liv i studentboende. Nu när hon levt det livet kanske hon börjar sakna artistlivet igen och därmed hittat motivation för en fortsättning.

            Kommentar av Adam | 12 oktober 2013 | Svara

  3. Hon är på G!!! Vi får vänta lite till men hon kommer tillbaka!!

    Kommentar av Camilla | 09 augusti 2013 | Svara

  4. Nu när inget annat händer kanske en liten Tove-spaning kan vara intressant. En bloggare med ena foten i TV-branschen såg henne nära Nytorget på Södermalm två dagar i rad i början på juli.
    http://claraslife.devote.se/blogs/26451656/kaendisspaning.htm

    Kanske känner hon någon där, kanske ligger studion i skyddsrummet där, men man kan också spekulera i annat. Området är fullt av studios och ateljéer, t.ex, håller Amir Chamdin, som bl.a. gjort dessa videos, till i närheten.
    Ren spekulation förstås.


    Kommentar av Erik | 06 augusti 2013 | Svara

  5. Ja hon verkar inte precis ha bråttom med musiken, kanske hon har tröttnat på artistlivet?. Vore väldigt tråkigt vill gärna se mer av henne:/

    Kommentar av Anna | 12 juli 2013 | Svara


Skriv en kommentar

