Tove Styrke Bloggen

Still crazy after all these years

Senaste nytt om Tove Styrke

tove ostman riksost

Tove twittrar

13 juni

Camilla tipsar om att Toves twitter är kopplat till Tove Styrkes officiella hemsida igen. Det är förstås fritt fram att spekulera. Sony brukar vara ganska snabba på att ta bort hemsidor för artister dom inte tänker göra fler skivor med. Så jag tolkar det här som att det kommer fler skivor med Tove och att det kanske inte tar så länge.

Själv tror jag Toves nästa skiva blir hennes bästa.

30 maj

Tove Styrke twittrar om att man ska vara vegan, att det gäller att rösta fram en bättre regering nästa gång och att Karlbergsvägen är stans snyggaste gata. Det är uppfriskande, när alla andra bara skryter om sig själva. Men visst blir det lite dagboksaktigt ibland också, om hörlurar som hon lagat med tejp till exempel. Toves twitter är just nu i princip den enda källan till information om henne.

Musiken då? Tove har flyttat tillbaka till Stockholm och twittrat om sitt musikskapande under 2013. Så vem vet, kanske kommer det en singel snart?

I november fyller Tove 21, som kortspelet. Så det är ganska naturligt att det har runnit en del vatten under broarna sedan den lilla 16-åringen blev upptäckt på tv. Fansen har kanske också förändrats, men jag tror att de riktiga fansen fortfarande är kvar och att det är dom som läser den här bloggen. Och jag litar på att kommentatorerna säger till när det händer något intressant.

Så Tove Styrke Bloggen är lika levande som Paul Mc Cartney och här kommer även i fortsättningen du som gillar Tove att kunna hitta allt och lite till.

29 april

Tove twittrar om att hon har en lägenhet på 25 kvadrat i Birkastan i Stockholms innerstad. Den kostar lika mycket som tre hus i Norrland. Eller ska det vara trähus i Norrland? Hur som helst, Tove tycks bo i huvudstaden igen (åtminstone ibland) och det kan tyda på arbete i musikbranschen.

Jag är inte säker på att den här långa pausen nödvändigtvis har varit dålig. Det är möjligt att vi får se en vuxnare, coolare och mer medveten Tove när hon gör entré på scenen igen. Det gick ju lite snabbt senast och hon hann till exempel inte få fram ny musik, utan hade bara låtarna på debutalbumet. I sinom tid tror jag vi kan få se nya sidor av Tove och höra ny musik. Och då tror jag att vi glatt kan konstatera att det andra vinet var bättre än det första. Trots att man brukar servera det bästa vinet först och sedan, när gästerna är halvfulla, det sämre. Men mallar är till för att frångås.

Jag startade den här bloggen enbart för att den 17-åriga Tove fascinerade mig med sin enorma potential och talang. Uppmärksamheten hon fick utomlands bekräftade att jag hade satsat på rätt häst. Sedan är det alltid en svårknäckt nöt att hitta en musikstil och ett koncept som passar både artisten och marknaden. Och så beror det förstås på vilken marknad och vilka sidor hos sig själv man riktar in sig på. Kanske beror den musikaliska utvecklingen även helt enkelt på vad man tycker är kul och hur man med tiden förändras som person. Det ska kort sagt bli mycket spännande att få vara med om fortsättningen på sagan om Tove Styrke.

19 april

Adam tipsar om att det är exakt ett år sedan officiella hemsidan skrev något. Just därför är åtminstone jag väldigt glad att Tove själv twittrar regelbundet, så man vet att hon lever och mår bra. Och med noll information från skivbolaget kan man bara spekulera och försöka tolka Toves ibland ganska svårtolkade tweets.

18 april 2013

Tjena alla tovediggare!

Nu har jag gett den här bloggen en rejäl makeover. OT och gammalt skräp är borta och allt är uppdelat så det man vill ha går att hitta. Hoppas ni uppskattar förändringen.

Uppdatering 15 april 2013: Den bästa källan till info om Tove Styrke just nu är kanske hennes egna tweets. Om två tweets är det 666 stycken. Läs dem! Då kan du få njuta av godbitar som den här:

”Happ! Nu har 2013 tvingat sig på mig tillslut, pappa har kastat kassettdäcket jag brukade använda till att spela in blandband till bilen..”

och

”Man borde kunna dela min själ på mitten o så är halva sviiingammal och halva är typ.. pippi långstrump. Fast pank o utan äggula i håret”

Här är Toves två senaste officiella videor:

.

.

Home

18 april 2013 - Posted by | Tove Styrke |

5 kommentarer »

  1. Vad hände egentligen med sveriges snyggaste popflicka? Hon skulle kunna nå stjärnorna hur lätt som helst ju. Vad för misstag har skett egentligen? Kom igen nu Tove. Vi vill se dina fina ögon i ditt söta ansikte och höra dig sjunga Tove. Ahhhhhhh! Vad väntar du på??????????

    Kommentar av Bruno | 29 juni 2013 | Svara

    • Det verkar som att Tove jobbade gör hårt och fick ta en paus. Hon jobbar nog på nytt material dock så det lovar gott.

      Kommentar av plingplong | 05 juli 2013 | Svara

  2. Jag är då sannerligen kvar som ett fan och väntar på en comeback från Tove! 🙂

    Kommentar av plingplong | 28 juni 2013 | Svara

  3. Någon som har tänkt på att Tove har tagit bort alla sina bilder på instagram?

    Kommentar av Oskar | 23 juni 2013 | Svara

  4. På dagen ett år sen senaste uppdateringen på hennes hemsida. Men visst känns det som att det närmar sig en comeback. 🙂

    Kommentar av Adam | 19 april 2013 | Svara


Skriv en kommentar